'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


marți, 26 ianuarie 2010

POSETA MEA

De obicei nu apuc sa preiau nici un premiu si nici o leapsa (cer scuze celor care mi le dau), dar de data asta subiectul m-a amuzat
Laura imi transmite o leapsa despre posete. Trebuie sa spun ce port in poseta si, daca am, sa pun si o poza.
Acum cativa ani as fi avut muuuulte de spus. Cam tot ce aveam era in poseta: pixuri, agenda, telefon, rujuri, servetele, sticla de apa, chei, portofel etc, etc.
Acum.... nu mai am poseta, deci nici poza. Serios, ma incomodeaza, asa ca am renuntat la ea.
In schimb, am asa:
- 1 buzunar de la haina pentru un ruj,
- alt buzunar pentru telefon (atunci cand buzunarele au fermoar, daca nu, las telefonul acasa - de fapt, oricum il uit aproape mereu - daca n-am poseta...).
- Un buzunar de la blugi pentru bani (de preferat buzunar care se inchide cu capse),
- altul pentru servetele.
Daca mai am si alte buzunare disponibile (m-am indragostit de blugii mei cu buzunare pe picior si de haina cu buzunare la piept) mai strecor un biscuite, o lista de cumparaturi, desi in general Catalin se ocupa de cumparaturi si plata facturilor.
In functie de haina pe care o port, gasesc intr-un buzunar si un spray de gura (l-am pus in una din haine si nu l-am mai mutat).

Daca e rost de vizite prelungite, atunci imi arunc pe umar un ruxacel cu chilotei impermeabili, ciorapei lungi (in caz ca David face pipi si iese din chilotel - dar se intampla tot mai rar), o jucarioara, servetele umede si ce-mi mai trece prin cap ca ar putea avea nevoie copilul.
Si cam atat.
Dau mai departe leapsa oricui are o poseta si-i place sa vorbeasca despre ea

Niciun comentariu: