'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


sâmbătă, 16 iunie 2012

SALVAȚI DE CLOPOȚEL




Eram în școala generală când urmăream serialul Salvați de clopoțel. Pentru mine filmul avea o însemnătate aparte, amuzantă, având în vedere că pe atunci numele meu de familie era Clopoțel :). Nu o dată s-au făcut glume în clasă pe tema asta, glume simpatice, de care îmi amintesc cu plăcere.

De-a lungul anilor, mi-aș fi dorit să revăd serialul. Chiar îmi plăcuse și-mi era dor de personajele din el.

Acum vreo două luni, l-am regăsit, pe Vplay. Vai, câte amintiri! Pur și simplu l-am sorbit, în ciuda faptului că primul sezon mi s-a părut cam stângaci realizat (nici ultimul nu m-a încântat, dar sezoanele 2 și 3 au fost chiar amuzante).

Pentru un adolescent de acum, poate serialul n-ar spune chiar multe. Ce ți-e și cu tinerii ăștia îmbrăcați demodat, care nu fumează, nu beau nici măcar o bere și nu fac glume proaste, așa cum fac majoritatea tinerilor de prin serialele realizate în prezent!

A fost o vreme când mă uitam la serialele de pe Disney Channel. Nici unul nu m-a atras atât de mult ca reîntâlnirea cu Salvați de clopoțel. Hainele alea chiar se purtau pe vremea mea! Pe bune, chiar mai erau persoane care se îmbrăcau așa. Cărămida de telefon a lui Zack, a fost cândva realitate iar în serial chiar are farmec. Și chiar a fost o vreme când fumatul la vârste fragede nu era cool și nici consumul de alcool.

Parcă am mai întinerit amintindu-mi de vremurile acelea, de colegii și prietenii cu care comentam episoadele. Colegi și prieteni dintre care cu puțini am mai păstrat legătura, dar de care mi-e tare drag să-mi amintesc.

Pentru voi, dragii mei, colegii mei din școala primară și generală, pentru anii  pe care i-am petrecut împreună și de care sper că vă amintiți și voi cu drag:





Un comentariu:

Anonim spunea...

multumesc mult!!!!
cate amintiri frumoase!Monica