'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


joi, 3 august 2017

COPII ECHILIBRAȚI ȘI PĂRINȚI ÎMPLINIȚI

La ceva timp după nașterea lui David, când eram în febra căutării a cât mai multe surse de informație referitoare la psihologia copilului, parenting și tot ce ține de asta, am auzit de Urania Cremene. Nu am băgat prea mult în seamă informațiile despre ea. S-a scris atunci, pe varii bloguri, despre metoda ei de parenting, dar informațiile au trecut pe lângă mine.

De-a lungul anilor, a mai ajuns în atenția mea, uneori, prin intermediul facebook-ului. Știam că e apreciată, dar nu mă puteam hotărî să deschid nici un filmuleț. Adevărul e că nu căutam metode de parenting. Nu voiam reguli și rețete, voiam ceva ce ținea mai mult de psihologie și pedagogie, ceva care să mă ajute să-mi înțeleg copilul și să-mi stabilesc propriile mele reguli în relația cu copilul meu.
Săptămâna trecută, mi-a apărut iar în feed un anunț despre un seminar gratuit pe care Urania Cremene urma să-l susțină la Piatra Neamț: 18 tehnici fundamentale de Parenting pentru copii echilibrati si parinti impliniti.. Atunci am spus că e momentul să cunosc și ce are ea de spus, așa că m-am înscris.

Nu a venit ea să prezinte seminarul, a venit colaboratorul ei, Florin Amariei, dar cred că s-a ridicat la înălțimea așteptărilor tuturor din sală. Informațiile prezentate, au fost relativ clare și au cuprins ideile esențiale pe care ar trebui să-l aibă în vedere un părinte în relația cu copilul lui. Atmosfera a fost super relaxantă, s-a glumit, s-a râs, s-au comunicat și s-au înțeles idei și principii.

M-am bucurat să-mi dau seama că deja știam și aplicam mare parte din ceea ce s-a prezentat la seminar (să zicem un 70%), dar mi-a prins bine să aud totul într-o altfel de prezentare decât cele la care am avut acces până acum.

Pe scurt, discuția s-a centrat pe cele 3 nevoi psihologice de bază ale copilului: Competența, Conectarea și Controlul. L-am recunoscut pe David și m-am recunoscut pe mine în multe dintre exemplele oferite și am primit confirmările de care aveam nevoie în privința modului meu de a mă raporta la el. De asemenea, am aflat și câteva lucruri noi, pe care voi face tot posibilul să le aplic după ce se întoarce din vacanță.

(la final de seminar, cu Florin Amariei)

O parte din seminar a constat și în prezentarea programului All About Parenting. Programul are 9 module, se desfășoară online, pe durata a 9 luni și oferă cam toate informațiile de care are nevoie un părinte în impas pentru a-și îmbunătăți relația cu copilul și pentru a-l ajuta pe acesta să devină un adult echilibrat. În mare parte ar fi cam ce știu deja și ce mă străduiesc să aplic, dar, fiind într-o situație mai dificilă, iar David ajungând la o vârstă cu care mi-e mai greu să relaționez, am decis să profit de oferta de reduceri speciale pentru cei prezenți și m-am înscris în program. Va fi o provocare financiară să-l duc până la capăt, dar e o investiție pe care am simțit că trebuie s-o fac. 


Ce pot spune despre astfel de întâlniri, seminarii, conferințe, este că merită să participăm la ele, mai ales dacă sunt gratuite. Știu, mulți dintre noi suntem suprasaturați și bombardați de informații despre parenting din toate părțile. Dar vârstele copiilor noștri se schimbă. Ei cresc, aduc noi provocări în viața noastră, s-ar putea ca o informație care nu ne-a impresionat azi, să ne spună altceva dacă o mai primim și peste un an, formulată în alt fel și raportată la noua vârstă a copilului. De asemenea esențial e să ne păstrăm capacitatea de a filtra informațiile și de a păstra în relația cu copilul doar ceea ce ni se potrivește.

Niciun comentariu: